Logo

Kampania EAZA21+ ma charakter wewnętrzny. Jej działania przy wsparciu zewnętrznych ekspertów, będą prowadzone wśród i dla członków EAZA. Skierowane do wszystkich jej członków, niezależnie od roli pełnionej w danej placówce, będą miały charakter webinariów i warsztatów zdalnych czy stacjonarnych.
Pod koniec kampanii wyniki wszystkich tych spotkań i dyskusji zostaną ujęte w zestawach narzędzi i samouczkach, które będzie można wykorzystać w codziennej pracy na rzecz ochrony przyrody.
Kampania skupiona będzie na trzech, najbardziej istotnych aspektach dla EAZA i jej członków:
- Edukacja. Będziemy zastanawiać się jaka jest nasza rola w zachęcaniu społeczeństwa do doceniania bioróżnorodności oraz prowadzenia bardziej zrównoważonego stylu życia?. Na jakich najlepszych praktykach możemy się oprzeć, aby jeszcze bardziej wzmocnić tę rolę?
- Ochrona gatunkowa. Będziemy zastanawiać się jak możemy dopasować nasz potencjał w tej dziedzinie do celów i planów działania na rzecz gatunków i dostępnych źródeł finansowania?
- Handel dziką fauną i florą. Będziemy zastanawiać się jaka jest nasza rola w zapewnieniu, że dzika przyroda jest sprzedawana i wykorzystywana wyłącznie w sposób legalny, zrównoważony i etyczny?